My World

My World

Sunday, August 1, 2010

Event2 di Sek0lah ku..

Minggu lepas adalah minggu yang memenatkan..aktiviti aku dipenuhi dengan kerja2 pembersihan..menjadi majlis perbandaran buat seketika..hehe...aku sebagai jawatankuasa kebersihan kna pastikan persekitaran sekolah bersih sebelum, sewaktu dan selepas majlis2 rasmi...Event yang pertama adalah sgt penting iaitu hari anugerah cemerlang pada 29julai 2010..hadiah akan disampaikan oleh Yang Teramat Mulia Tunku Panglima Besar Dato' Seri Tunku Puteri Intan Safinaz Binti Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Haji Abdul Halim Mu'adzam Shah... malam sebelum berlangsungnya hari anugerah cemerlang, aku menolong kawan2 di bahagian backdrop utk memasang tirai..tirai mmg dh siap dipasang..tetapi perlu diubah..sbb warna tirai tu kuning..jd alter sket, tambah2 warna merah...

Pagi hari anugerah cemerlang tu datang je sekolah aku terus memungut smpah2 yang kelihatan di kawasan dewan...selepas tu aku kna bersedia utk menyambut para2 waris yang dtg utk menyaksikan anak mereka menerima anugerah..kemudian menyambut puteri pulak... Yang Teramat Mulia Tunku Panglima Besar Dato' Seri Tunku Puteri Intan Safinaz tiba di sek0lah tepat pada jam 10pagi..puteri diarak menuju ke dewan melalui karpet merah..kemudian setibanya di dalam dewan, nyanyian lagu negaraku berkumandang...seterusnya majlis pn dimulakan..aku juga memgambil tempat di dalam dewan utk tidak ketinggalan menyaksikan majlis anugerah cemerlang ni..majlis dimulakan dengan ucapan pengetua, ketua sektor, dan Puteri..kemudian majlis diteruskan dengan penyampaian anugerah..selesainya penyampaian anugerah, acara santapan dimulakan sambil menyaksikan persembahan daripada pelajar2 smktp...antara persembahannya ialah choral speaking, tarian geopark, tarian india, tarian cina, tarian zapin dan nyanyian lagu pleh pelajar2 pendidikan khas..

Selesai persembahan, Puteri pn berangkat pulang..aku n kawan2 apa lagi bergambar sakan la selepas itu..hehe..ini la antara gmbar2nya..






Sebelum pulang, macam biasa aku pungut sampah d kawasan dewan..Pada sebelah ptgnya, aku n ckgu2 yg laen kna p sekolah blk..kena potong daging untuk kenduri pada majlis smbutan jubli emas..lepas potong daging, ckgu2 dihidangkan dengan nasi dan gulai ayam kampung yang dimasak oleh para waris...emm marvellous..sedap gile gulai ayam kampung tu..



Event yg ke 2 ialah sambutan jubli emas yg telah dirasmikan oleh Ahli Parlimen Langkawi, Dato’ Bakar...sebelum majlis dirasmikan, pagi2 lagi ada acara senam seni..aku xjuin sbb aku pkai bj kurung..hehe...selepas majlis dirasmikan, para hadirin dihiburkan dengan persembahan pelajar..lepas tu, acara kenduri dimulakan..mkn nasi ngan gulai daging beserta ubi dan rebung..


Petangnya, ada konsert amal daripada Pak Long..ala Pak Long tu..yg nyanyi lagu selagi ada rindu..mendapat smbutan jgk konsert ni...aku pn tgk gk..tp tgk dari jauh..smbil makan laksa kt gerai paling hujung...

Malamnya tu aku p sekolah blk..utk acara pembersihan dewan..aku pn sapu la smpah kt dewan geopark n dewan matcincang..kwn2 aku pn turut sma sapu smpah yg banyak itu..lps tu aku plak tlg kwn2 bhgian smbutan..leh lagi lwn jalan kaki dgn nik asiah n roshni masa p amek bunga..haha...lwk2..nk tau sapa pemenangnya? Aku la pemenangnya..haha...dlm kul 11 lbh aku n housemate pn berangkat pulang...
Event yang last iaitu pada hari sabtu ialah karnival jum p jenguk mesra keluarga PIBG smktp 2010..pagi tu dimulakan dgn acara senam seni..ha time ni aku juin..ni la gmbarnye...



Kemudian wat aktiviti masing2...aku p bli mcm2 makanan kt gerai..lapar la katakan..hehe..

pastu tgk persembahan kawad..dpt tgk kadet polis je...pastu ujan lebat..kawad krs ditangguhkan..aku n ckgu2 len naik la ke bilik guru...n sempat lg ktorg bergamba..hehe

Ptgnya ada acara pertandingan karaoke akhir dan sukaneka...seterusnya penyampaian adiah dan cabuan bertuah..lps selesai smua aktiviti aku n bdk2 asrama membersihkan kawasan dewan..dlm kul 7.40 baru aku blk umah...letih xterkata...mlmnya tu aku pn tido agak awl la...

No comments:

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...