My World

My World

Sunday, September 25, 2011

Sambutan Kemerdekaan Peringkat Sekolah..




Hari ini bersamaan 25 September 2011, telah berlangsungnya sambutan hari kemerdekaan di sekolah aku..macam-macam aktiviti yang telah dirancang dan berjalan dengan lancarnya..Alhamdulillah..

Namun, ada beberapa persembahan yang terpaksa dibatalkan kerana kesuntukan masa..sempena dengan sambutan kemerdekaan ni, aku ditugaskan untuk menguruskan persembahan syair dan gurindam..semuanya dah prepare, latihan tu tak payah kata la..tapi terpaksa dibatalkan di saat akhir..

Sambutan kemerdekaan pada hari ini dimulakan dengan aktiviti selawat syifa yang diketuai oleh seorang pelajar tingkatan 6 Rendah..kemudian, bacaan Yassin beramai-ramai dan diikuti tahlil..

Kemudian, nyanyian lagu patriotik yang dipimpin oleh kumpulan koir sekolah..seterusnya ceramah kemerdekaan oleh Tuan Haji Adnan Bin Muda..

Setelah selesainya ceramah, para pelajar dibenarkan rehat dan berkumpul semula di dewan untuk melihat persembahan-persembahan yang telah disediakan..ada beberapa persembahan yang sempat aku rakamkan..antaranya, sajak, koir, nyanyian patriotik, dan persembahan pakaian beragam oleh pelajar kelas pendidikan khas..silalah menonton.. :)














Seterusnya, aktiviti diteruskan dengan penyampaian hadiah kepada para pemenang yang memenangi pertandingan-pertandingan yang dianjurkan sepanjang bulan kemerdekaan..antara acara yang dipertandingkan adalah mendeklamasi sajak, kuiz kemerdekaan, teka silang kata, penghasilan buku skrap dan keceriaan kelas.

Kemudian, ucapan penutupan oleh Tuan Pengetua dan perasmian penutupan (aku kena naik pentas pulak bawak watikah penutupan untuk tuan pengetua tandatangan..buat malu ja..huhu..)

Begitulah berakhirnya aktiviti sambutan kemerdekaan di sekolah ceq hari ini..boleh kata meriah jugakla.. :D

Terima kasih kepada semua yang terlibat dalam menjayakan program pada hari ini..


antara pelajar-pelajar yang terlibat dengan koir..


cikgu-cikgu dan pelajar-pelajar kelas pendidikan khas..


hihi..sempat lagi posing.. :D


No comments:

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...