My World

My World

Friday, October 8, 2010

Bekerja Keras Hari Ini...

Ketika menulis blog ni..aku sedang berada di KLIA..menunggu flight untuk ke sabah...untuk menghadiri majlis konvokesyen...terasa sungguh penatnya hari ni...

Pagi tadi seawal 8 lebih aku bangun siap-siap untuk ke sekolah..aku janji ngan students-students aku nak wat tuisyen...aku nak bagi soklan percubaan math yang negeri sabah punye..lepas ajar tuisyen tu aku nak gi mengecat...

Aku pon pi la kat tempat yang dijanjikan ngan budak-budak tu...tak ramai pon yang datang..ada sikit budak-budak asrama n budak kelas aku...aku bagi dorang wat soklan math tu n pastu bincang..yang mana depa tak paham tu aku pon explain la..lebih kurang 2jam tamat la tuisyen tu...

Pastu aku pon menuju pulak ke blok RK yang mana aku kena mengecat kt tangga n tembok kat situ..ada budak asrama form 5 kata nak tolong aku..tapi sorang pon tak nampak muka..so aku pon wat la keja mengecat tu sorang-sorang...smpai tak makan tengahari la aku mengecat tu..pulun nak bagi habis...nak tengok tak hasilnya...ha jap lagi aku letak gambo...

Mula-mula kemarin aku letak warna kuning kat tangga tu..pastu macam pelik ja..ada cikgu len mai teguq kata warna kuning tu dah boring dah..banyak sangat warna kuning kat sekolah ni..so aku pon tukaq ke warna putih...putih pelik jugak..pastu kan cepat kotoq..so pagi ni aku cat balik warna coklat..ok kot warna coklat..lantakla..tak larat dah nak cat balik..huhu...

ni la gamba tangga n tembok yang aku cat...


kemarin ada budak-budak tolong aku..arini aku wat sorang...yang kat warna putih tu nanti aku nak wat tulisan..aku dah wat pon huruf-huruf tu..cuma nak sketch jela nanti...pastu nak wat mural n border...

lepas mengecat tadi dalam kul 2.30ptg gak la..dah itam legam aku jadinya main panas..huhu..blk umah rehat-rehat pastu siap-siap nak gi epot...tau tak aku gi epot naik ape? haha..aku jalan kaki je...tak jauh pon..lau nek kete dalam 2minit je..so aku saje nak test diri aku ni bape minit aku akan smpai ke epot tu bila jalan kaki...tau tak berapa minit...haaa..15minit la jugak..huh ponat eden...tp seronok bila dah smpai epot tu...

tapi lepas tu sangatla penat..letih macam dah tak bermaya..aku pon gi cari makanan kat epot tu sementara tggu flight ke kl...so skang aku dah smpai kl n nak tunggu flight p kk lak...k la korang-korang, nak pegi masuk balai pelepasan dah la...

nanti tunggu aku update cerita ape pulak ye...hehe... :P

No comments:

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...