My World

My World

Saturday, June 26, 2010

Ambil angin petang di Pantai Cenang..

Sedutan hari khamis malam..aku menerima mesej daripada k ain.. 'Esok kul 7.30 pagi k ain n k najat g umah hmpa then kita g sarapan kt chenang..bwk hamper n mkn2 kt pntai..okey.c u all tomorrow...

Fuh, awal bebeno..kwn2 aku kata sok nk bgn lwt..aku ok je..hehe..padahal nk gk bgn lwt..biasa la ari2 bgn awl..time cuti la bgn lmbt sket...subuh tu wajib la bangun, pastu apalagi tdo blk...
ok, berbalik kpd msj td, aku pn negotiate la blk..ubah masa n ubah plan...aku n housemate pn plan nk ajak k ain n k najat mkn tghari d umah..ptgnye tu br lepak kt pntai cenang...ha, nasep baik la dorg setuju...apa lagi, aku pn hepiaq la..hehe

Pada hari kejadian, pg2 tu aku pn mengemas la umah...tetamu kn nk dtg..kna pstikan umah kemas...mana tau depa nk wat spotcheck..hehe...lps kms umah, aku n asiah pn memulakan mesyuarat nk masak apa utk lunch..then, senaraikan bahan2 yg perlu dibeli..pastu asiah ngn ain pn p bli kt pasar...smntara dorg pegi bli barang, aku layan la FB dlu..heheh...

Bila dorg dh blk, aku pn mula siang ikan..ikan cencaru..dan jgk siang ayam..kwn2 yg len wat keja len la, siang sayur, n mcm2 la..pastu proses memasak pn bermula...

Lmbat jgk la kire lunch ktorg..dkt2 kul1.30..yela, mcm2 hidangan...tp apepn, mmg besh la..time kasih pade yg memasak..heheh

Ok, lps mkn apa lagi, masing2 kemengantukan..lps solat ape smua, tdo la kjp..dlm kul5 bgn solat asar n siap2 utk pergi ke cenang...aku pn bwk la hamper ke kereta...time kasih kpd cik zamzahrina kerana meminjamkan keta...oh ye, psl hamper tu, sbnrnye ktorg menang masa men galah pnjang sempena smbutan ari guru 16 mei aritu..aku, ain, k ain n k najat 1 geng..lwn ngan dak2 sekolah..nasep la menang..kalau tak malu kt student...

Dlm 5.30 gitu, kami pn berangkat ke cenang...smpai kt cenang bergamba dlu, then baru dok mkn2...ni la gmba ktorg ngah mkn2...

Pastu g jln2 kt pntai...aku ni tgh tggu nk tgk banana boat dterbalikkan..tp smpai ke sudah tak jgk terbalik...apa da...aritu ktorg nek banana boat 3x diterbalikkan...huhu dasatla...tp mmg besh..

Yang k najat, ain n roshni ni dok tgk parasailing mendarat..k ain lak dok tgkap gmba kami...ni la hasilnye.. :)
Dalam kul 7.15 kami pn berangkat pulang...papai cenang...jmp lagi nnt...

No comments:

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...