My World

My World

Monday, August 16, 2010

Hari Ini Dalam Sejarah...(15 Ogos 2010) =D

wakakaka..blom mula cerita aku nk gelak dulu..memang melawakkan apa yang berlaku kira-kira jam 2.10 petang di hadapan sekolah...

ok, ceritanya bermula begini... aku janji ngan housemate aku, nik asiah untuk ke tanjong lembong untuk mengambil kereta aku yang dipos dari alor setar..aku meminta pertolongan asiah untuk bawak aku menaiki skuter nye ke tanjong lembong tu..aku dengan berbaju kurung meminta kebenaran asiah untuk membawa skuternye..asiah bert-shirt n seluar..jd senang la dia nak naik motor kt belakang..so aku pon bawak la dengan happynye..sonok bawak moto ni..hehe..bermula la perjalanan ktorang..kuar je dari sekolah aku pon memecut laju..tiba2...dug dag dug dag...aku nmpak polis trafik membuat roblock tidak jauh dari sekolah..tp aku tak memperlahankan motor tu..aku terus memecut..haha nape la aku tak slow..pastu polis trafik tu menaikkan bendera merah suh aku berhenti...wakaka..aku pn berhenti dgn mengejut sambil berkata sory encik sory encik..haha...then dia pun suruh berhenti kat tepi jalan tu..dia tinggalkan kami wat seketika untuk dia uruskan org yg dia tahan sebelum kami..aku n asiah pon apa lagi..mula merancang sesuatu..asiah kata biar saya tunjuk lesen saya..kununnya saya drive la..aku pn biarla asiah kuarkan lesen dia...tp....encik polis tu dpt detect lak..dia kata saya nk tgk lesen yg bawak moto tadi..alamak...aku bknnye xde lesen motor...tp lesen aku masih lg P..kt skuter asiah tu xtampal P..so aku dgn rasa rendah diri pn kuarkan lesen smbil berkata 'saya pakai baju kurung ni encik, tu sbb sy nk bwk motor ni..ssh pakai baju kurung kalo dok belakang'...haha...(sambil senyum kambing)..pastu encik tu kata salah ni..pakai baju kurung ke x ke, lau masih lesen P kna la tmpal P...aku ckp lak sy nk cepat td encik..balik dari sek trus kluar, tu xsempat tukar baju..heee...pastu encik tu kata oooo ckgu ke ni..mengajar katmana..ha kat situ dia dh banyak soal..aku pon layan la..dia tgk alamat kat lesen aku alor setar..dia kata org alor setar ni..dh lama ka mengajar sini...aku pn jawab jela...pastu dia kata lau masih lesen p kena tampal P..xleh macam ni..aku kata ok encik, saya faham..ni sy nk p amek kereta sy ni..pasni sy xnek motor dh la..sy dh pos keta sy dari alor setar...pastu encik polis tu pon melepaskan kami...fuh leganya tak terkata...memang cuakla..nasep xkena saman..lau x melayang lagi duet aku..haha...pastu ktorang pn meneruskan perjalanan...tp sape yg bawak motor? sape lagi...asiah la...heeee...dgn berbaju kurung tu aku pn memanjat motor tu..tp okla..bkn nye xbese pn nek mcmtu...saja mengada nk bawak motor asiah tu...hehe...asiah, sory ye dh susahkan awk...

pastu dh smpai tanjung lembong aku pn amek kete aku...rindunya kt si puteh tu..akhirnya dpt gak bersama2 aku kt langkawi ni..hehe...pastu blk umah simpan2 barang yg dibawa dari kg..pastu aku kuar balik..pegi ke pasar lak..dengan nami...ktorang beli ayam n sayur utk masak brbuka...lps blk dr pasar, solat asar, then aku memulakan operasi mencuci kereta...yela keta aku tu berhabuk, kotor..bak kata orang kedah 'belemoih'..aku pn cuci la bg bersih n berkilat la jgk..hehe..tp penatnya xpayah nk kata...bab memasak lak aku serah kat asiah, ain n nami..mintak maap la kwn2, xdpt juin masak sbb nk uruskn kete yg belemoih tu...dh selesai cuci keta aku siap2 kn diri utk berbuka...penatnye....mlmnya tu aku x p terawih..awal lg dh diulit mimpi...tp aku kna bangunkan diri sbb nk g amek membe kt epot..baru smpai dari kl...tima kasih kepada org yg kejutkan aku tu...heee...pastu aku dlm mamai2 kuar la p amek..masa nk kuar tu, eksiden berlaku..eksiden dlm umah..aku terlanggar dinding..aduh...sakitnye bahu aku...lebam jadinye...tu la dalam keadaan ngantok2, dinding pn xnmpak...pastu aku kuar g amek membe n blk tu on9 jap n tdo blk...

begitulah ceritanya utk 15.08.10... peace no war! selamat berpuasa....

No comments:

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...