My World

My World

Thursday, September 30, 2010

Ubat ohh ubat...

ni gamba ubat yang aku amek kt kampung aritu...

ni lak gamba ubat yang aku baru amek tadi...

nak jadikan cerita, aku dah kira sihat dah masa mai sekolah ari isnin aritu...tapi aritu ujan lebat lak..masa tu pukui 12 dah...aku ada kelas...pagi-pagi nak mai sekolah tak hujan pon..aku pon tak la bawak payung...lau ujan pagi-pagi tu mestila aku bawak payung ke sekolah...so ari isnin kul 12 tu aku nak p kelas la..walaupun lalu ikut jalan berbumbung, tapi totap kena ujan..ujan yang sangat lebat..dah la kelas tu jauh...emm nak wat camna kan...so ari isnin petang tu tak rasa apa-apa lagi...kemarin la, ari selasa petang aku rasa len macam sikit...malamnya tu aku tak larat..tertido awal...dalam keadaan yang tak tido betol-betol..napa tak tido betol-betol lak? sebab aku dok tengah online...smbil baring-baring...biar je laptop terpasang...ingatkan nanti nak bangun balik...pastu aku tertdoq..tdoq atas tikaq je..lom hampar toto lagi...oh ye, kat kuartes ni takdak katil n tilam..jadi tidor atas toto jela..hehe...kul brapa entah aku terbangun aku pon hampar toto n sambung tido...

pagi tadi kat sekolah aku rasa macam nak pitam...masa berdiri tengah sembang ngan umarin pasal nk cat tangga n tembok blok c...pastu aku cakapla kat umarin sebab aku dah rasa kelam n badan berpeluh-peluh...umarin suh aku duduk...bila dah ok baru aku p ke dewan bawah makmal untuk jumpa ngan budak-budak tenis pasal projek mengecat tu...minggu depanla baru kitorang start..minggu ni baru nak plan apa nk lukis kat tembok tu n nak wat wording...lepas settle perjumpaan tu aku pon pi kantin...pastu pegi kelas pulak...lepas je kelas tu aku rasa badan makin panas...aku ada relief pulak kul 11.25 n 12.35...aku tanya kak kat depan meja aku tu, kak najat, ok ke kalau nak kuar gi klinik...kak najat kata gitau kat PK1..aku pon pi jumpa PK1, kak rozita...minta kebenaran dia untuk pi klinik..pastu aku tanya camna ngan relief tu...dia kata bagi kat guru yang baru posting kemarin tu...aku pon p cari cikgu tu n bagi jadual relief tu...then baru lah aku p klinik...

tau tak aku p klinik naik apa? aku p jalan kaki je..huhu..ala, dekat je pon dengan sekolah..dah sampai kat klinik aku pon letak ic aku kat dalam kotak tu..tak lama lepas tu aku pon dapat nombor giliran..1070..sebelum masuk p jmp dokter kna wat saringan dulu...pastu bila dah nombor 1070, aku pon masuk jumpa dokter...explain la kat dokter apa dah jadi kat aku...bla bla bla...pastu dokter kata nak amek darah aku...aku pn tanya 'amek darah?' dokter kata ya amek darah, nak tengok kot-kot ada kuman dalam badan aku...gulpppp..aku takut la jugak..tak biasa amek darah lagi ni...huhu...dengan keadaan slumber aku pon cakap ok dokter..dokter suh aku p kat bilik pengambilan darah...tunggu punya tunggu datang la misi yang nak amek darah tu..dia suh aku masuk bilik tu...then dia kuarkan alat-alat untuk amek darah..dia borak-borak ngan aku..taknak bagi aku nebes kot...aku memang tak nebes pon..kecik je jarum tu..hehe...dalam ati aku sakit ke tak ni ye..lepas je jarum dimasukkan ke salur darah aku, baru la rasa sakit sikit..sikit je...pastu dia pon amek darah..banyak jugakla..berapa ml entah..ada kot dalam 10 @ 15ml...pastu dia suh aku p makmal untuk analisis darah tu...

then dapatla result..aku bawak result tu pi jumpa doktor...dia tengok-tengok dia kata darah ok..cuma ada jangkitan kuman sikit...jangkitan tu la yang sebabkan aku sengal-sengal badan ni...huhu...pastu dia tulis la ubat ape nak kasi kat aku..dia tanya nak mc tak..aku kata tak payahla..sebab dah nak abes waktu sekolah pon..aku p balik sekolah nanti pastu 1.10 balikla...bila dah kuar bilik dokter tu aku pon p kat bahagian farmasi...dapatla ubat..aku pon p sekolah balik...wat keje sikit, then 1.10 pon balikla...oh ye, sebelom balik tu aku singgah kat kelas pendidikan khas..depa ada wat jamuan ari raya....aku makan mee rebus n rojak...alhamdulillah kenyang...pastu balik umah aku pon makan ubat...pastu aku menulis blog ni..skang aku rasa mengantuk sebab effect ubat batuk...aku nak pi solat dulu then tidur.... (bawah ni gamba aku kat bilik guru hari ni...hee)


No comments:

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...