My World

My World

Wednesday, June 8, 2011

Trip to Jakarta yang penuh ranjau.. :D


Ya Allah..Ya Allah..kami bersyukur kepadaMu..hanya itu yang mampu diungkapkan..sungguh mencabar perjalanan hari ini..banyak sangat3 perkara yang berlaku..

Dari semalam lagi sebenarnya..kawan aku tertinggal purse kat masjid..dah sampai kat kedai masa nak bayar baru perasan purse tertinggal..dengan keadaan tergesa-gesa kitorang pun patah balik ke masjid..alhamdulillah ada purse tu..

Pagi tadi sempat lagi pergi berenang-renang pastu balik berenang tu siap-siap untuk ke airport..masa nak pergi airport, aku rasa nak cek ic..sebenarnya untuk ke luar negara tak perlukan ic..pasport je kena ada..pasport memang ada la..tapi..tapi ic aku tak ada! mana pulak hilangnya ni..kelmarin naik flight ke kl ada lagi..

Aduh..memandangkan dah lewat nak ke airport, aku pun biarkan jela ic tak da..terus bergerak ke airport..huhu berani sungguh..lepas balik dari indon nanti tak tahu la camna..malas nak pikir lagi..biarkan dulu..nak bercuti dulu kat indon ni.. :D

Pastu masa kat airport, ada lagi kejadian yang tak disangka..pasport adik kawan aku expired sebelum 6 bulan dari tarikh hari ini..tiket semua dah issue, tapi imigresen kompem tak lepas punya..so macam2 la plan kitorang untuk menangani masalah ini...

Dan macam-macam sangat yang berlaku..dah tak larat nak cerita lagi..tunggu ija jela cerita nanti..hehe..

Tapi kesimpulannya, ika dah sampai di jakarta..tapi bukan berseorangan..ditemani oleh manager ija..kak zeq..haha akhirnya kak zeq pun datang bercuti jugak..itulah hikmahnya...

Hari ni banyak jugak bergambar..tapi ada kat kamera ija..so ada beberapa keping gambar ni je kat handset aku + dari fb kawan aku..

wif hanie and ija

@ klia

@ hotel, jakarta

dan video ija..silalah tengok..


ok, esok aku update lagi.. (kalau rajin) hehe..tata..assalamualaikum..

7 comments:

Fairuz Zainal said...

bestnyeee dapat jalan2 ngan kakija. huhuu

One Explorer said...

wah macam-macam cabaran ditempuhi & dilalui...semoga dipermudahkan segala urusan...

AkUbUkAnAkU said...

assalammualaikum....yg dlam vdeo nie mke dye cm heliza lar...cute...(^-^)v

Unknown said...

comey nye heliza...(^-^)

BAYNEE310611 said...

jom follow jgak bloq sy.. sy bdak bru belajar

Nabila Husna said...

akak .. mcam mane nak pakai tudung cam kak heliza n akak pakai tu . yang akak pakai mse kat restoran tu .. kalau akak buat tutorial emel saya tau nabilah7husna@gmail.com .. saya pakai x jadi labuh macam tu .. :(

Gee Jah Noor said...

tudung tu lain dr yg lain..dia btk 4 segi..akak xreti nk buat tutorial ni..akak pn main lilit2 je..huhu..

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...