My World

My World

Friday, December 23, 2011

Saya Sayang Mereka..


Alhamdulillah, keputusan pmr sekolah saya (SMKTP) kali ini tidak mengecewakan..peratusan meningkat dan bilangan pelajar yang mendapat straight A pun bertambah..Saya merasa gembira dengan pencapaian yang membanggakan ini..bagi yang mendapat keputusan kurang memberansangkan tu, cuba yang terbaik untuk spm nanti pulak, k..

Anak-anak murid saya..saya sayang mereka..bukan bermaksud saya sayang mereka dari segi kecemerlangan dalam peperiksaan..yang cemerlang tu Alhamdulillah, berkat usaha dan doa mereka..saya sayang mereka yang mendengar kata, yang buat kerja saya, yang menghormati saya, tak melawan saya, yang apabila ditegur tidak memberontak, yang rajin, yang berdisiplin, yang amanah, berbudi bahasa, bertanggungjawab, bersahsiah dan macam-macam lagi lah..

Walaubagaimanapun saya sayang semua pelajar saya..cuma hati seorang guru pun akan tercalar sekiranya pelajar tidak menghormati gurunya, malas buat kerja, terlibat dengan masalah disiplin..mereka ni bermacam-macam kerenah..sebagai seorang guru, memang perlukan kesabaran yang tinggi..setakat ini saya memang boleh bersabar..tapi ada masanya tahap kesabaran tu boleh hilang..bergantung pada keadaan..

Hujung tahun ni genaplah 2 tahun saya menjadi guru..cepat betul masa berlalu..Alhamdulillah, banyak pengalaman yang telah saya kutip..dan masih banyak lagi yang perlu saya kutip..menjelang tahun baru tak lama lagi, bermulalah sesi persekolahan yang baru..saya pun rasa tak sabar nak memulakan tugas dengan azam dan semangat baru..jadi hari pertama persekolahan tu semua mesti baru (baju, handbag, kasut), lagi bertambah semangat..he..

Para pelajar pun mesti kena ada semangat baru..semangat nak belajar, semangat buat kerja sekolah, semangat bersukan, semangat macam-macamlah, maintain dari awal tahun sampai akhir tahun..baru result gempaq.. :)

Oklah, untuk para pelajar yang dikasihi..belajarlah rajin-rajin sampai berjaya, kerja pun hebat, jadi orang berguna, ibu bapa dan cikgu-cikgu akan bangga dengan kamu..



Cikgu sayang kamu semua.. :)

No comments:

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...