My World

My World

Saturday, December 24, 2011

Selamat tinggal 'Ketua Panitia'..


Tahun lepas aku kena pegang jawatan setiausaha panitia math..bermula tahun ni aku dah tak pegang jawatan tu..tapi diarahkan untuk menjadi ketua panitia sivik dan kewarganegaraan..

Sebagai pendatang baru..yakni baru setahun jagung menjadi warga pendidik, pengalaman tu baru sikit aku kutip..tapi bila dah kena jadi ketua panitia sivik ni aku terima jela..

Memang aku cuak jugak nak pegang jawatan ni..yela kalau dah ketua panitia tu kenala handle semua perkara berkaitan sivik..nasib la sivik ja..kalau subjek peperiksaan, tak mampu kot..tapi kalau subjek peperiksaan confirm pihak pentadbir takkan bagi kat guru baru..

Dah jadi ketua panitia sivik ni bermakna aku kena mengajar semua subjek sivik..10 kelas semuanya..kalau aku kutip semua buku untuk setiap kelas, memang penuhla meja aku dengan buku-buku pelajar..

Selama lebih kurang 7 bulan lebih aku mengajar sivik untuk tahun ni tiba-tiba aku diarahkan untuk ajar math menggantikan guru yang berpindah..jadual aku pulak diambil alih oleh guru lain..tapi jawatan ketua panitia sivik tu masih menjadi milikku..menurut pihak atasan, aku kena pegang lagi jawatan tu walaupun dah tak ajar sivik..tahun depan baru ada perubahan..

Oleh yang demikian, tahun depan jawatan ni dah tak jadi milik aku lagi kot..taktau lagi macammana..dengar kata, tahun depan aku mengajar math..dah tak ajar sivik kot..tak kisah la ajar apapun..selagi aku mampu, I'll try the best..tapi mengajar sivik ni best..banyak bercerita dengan students..depa pun seronok dengar cerita kita.. (seronok ke? :D)

Ajar math pulak, kena bersungguh-sungguh terang kat depa sampai depa faham..tu yang aku boleh demam bila seminggu ajar math..huhu..tambah-tambah ajar form 5 amek SPM..

Bila pulak aku dapat ajar opsyen aku pun aku taktau..bergantung kepada kekosongan guru la..buat masa sekarang sekolah aku melimpah dengan guru opsyen sains/biologi..tapi ajar math pun ok jugak..dulu memang nak ambil math kat U..tapi takdak pulak opsyen math dengan biologi..yang ada math dengan fizik..fizik aku tak berapa nak boleh pi sangat..so aku pun buat keputusan amek major biologi minor kimia..

Walaubagaimanapun, aku happy dan enjoy dengan kerjaya aku sekarang..makin lama menjadi guru, makin aku mencintai profesion ini dan makin bertambah pengalaman aku dalam mendidik anak bangsa..aku sayang sekolah yang aku berkhidmat sekarang..aku sayang semua pelajar aku.. :)

Selamat tinggal 'Ketua Panitia' :D

p/s: tak sabaq rasanya nak memulakan persekolahan sesi 2012..

4 comments:

Lady Rina said...

tak sabar nak tggu jadual baru minggu depan..:)

Gee Jah Noor said...

betol2.. :)

Shon Rock said...

Blog yang sangat menarik dan berinformasi...

Gee Jah Noor said...

:))

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...