My World

My World

Friday, February 4, 2011

Eksiden..




Sungguh aku tak sangka..tengah2 drive elok2..slow motion je aku berhenti tadi..sebab jalan pun agak sesak..aku tak da bawak laju2..dan aku tak berhenti secara mengejut..

Tiba2...

Kebaboooommm..debushhh..

Aku tengok kat depan aku tak langgar apa2 pun..aku pun tengokla kat cermin pandang belakang..motor tu dah terbalik..

Terus terkeluar dari mulut aku 'Astaghfirullahalazim..dengan serta merta aku berhentikan keta kat tepi jalan..dekat ngan petronas..mak, kakak ipar dan anak2 sedara aku semua terkejut..

Aku keluar dari kereta terus menuju kat budak yang langgar kereta aku tu..nasib baik dia tak teruk sangat..cuma luka2 kecik..berdarah2 jugak la..tapi still boleh jalan..so aku pun bawak berbincang dengan dia..

Malas nak memanjangkan cerita, aku minta ganti rugi la..sebab dia dah langgar kereta aku..negotiate punya negotiate dapat la keputusan..tapi lama la jugak nak mendapat kata sepakat tu..orang2 kat situ pun turut membantu..budak ni dan kawan dia tak nak bayar harga yang sepatutnya..

So aku pun baik hati, terima jugaklah setakat mana yang dia mampu tu..harap2 nanti cukuplah aku nak repair bumper keta aku tu..

Papepun aku bersyukur aku sekeluarga selamat..cuma terkejut sikit la tadi..nasib tak da yang sakit jantung..budak tu pun tak cedera teruk sangat..kalau parah ke, seriau jugak aku..

So, aku nak nasihatkan kat penunggang motorsikal, janganla bawak laju2 sangat..kesian kat orang yang tak bersalah macam aku ni..tak pasal2 keta kesayangan aku dah ternoda..sob2..lagipun hargailah nyawa korang tu..sayangilah nyawa korang dan nyawa orang lain..

Ok, sok awal2 pagi nak berangkat pulang ke kedah..kelantan memang best..tapi jalannya sangat lah jem..dan kelantan jugak meninggalkan kenangan yang akan aku ingat sampai bila2..huhu...doakan aku selamat sampai kat kedah esok..ok, bye!



5 comments:

nizam 95 said...

waa teruk nye kereta cik gee.....org tu mesti ganti rugi kerosakan kereta tuuu....

aniz said...

semoga selamat sampai ..hati-hati tau..

miss_neeya said...

naseb baek orangnye tak pape :)

Gee Jah Noor said...

nizam95: dh gnti tp separuh dr yg diminta..huhu

aniz: thanks.. :)

miss_neeya: syukur sangat..cuma terkejut sbb tak pernah alami bnda ni lg..minta simpang la lepas ni..xnak rasa pengalaman eksiden ni dah..

misrerama said...

kesianny jijah.....

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...