My World

My World

Monday, January 3, 2011

Apabila stress menguasai diri...


Apa yang korang akan buat bila korang stress?

Kalau aku, aku suka lepak-lepak kat tempat yang menenangkan supaya fikiran aku melayang-layang, tak fikir sangat tentang masalah..lepak kat tepi pantai pun besh jugak..ambik angin petang..

Lagi best kalau dapat main bowling, tengok wayang..tapi itu memerlukan pengeluaran duit..untuk menjimatkan duit, baik pegi tepi pantai ja..tengok-tengok laut..memang dapat menenangkan fikiran...

Hari ni 3.1.2011..dah start sekolah..bermulalah kerjaya aku pada tahun ini..aku tak stress pun sebenarnya..hari ni semuanya berjalan lancar..hari ni jugak ada pemantauan daripada PPD..aku risau jugak kalau dia pantau aku masa dalam kelas..nasib baik aku tak kena lagi..selamat ceq..he

Kerja memang banyak lah di awal persekolahan ni..segala jenis rancangan kena siapkan..bukan saja rancangan pengajaran harian, rancangan pengajaran tahunan pun, carta gantt, kalendar persekolahan dan sebagainya yang kena tampal dalam buku rancangan mengajar..

Aku dok siapkan rancangan pengajaran tahunan dari petang tadi sampai lah malam ni..setiap tingkatan aku kena sediakan sebab aku dah kena lantik jadi ketua panitia..uhuk2..so sebagai ketua, aku kenalah jalankan tugas aku..

Yang lawaknya, housemate aku sorang ni, dari tadi dok tengok aku buat kerja..dia pulak yang stress..haha..

So petang tadi lepas kawan aku balik dari sekolah (yang mengajar sesi petang) kami pun keluar makan..lepak-lepak, sembang-sembang..topik yang diborakkan mesti pasal sekolah..hari-hari mesti cerita pasal sekolah..tak pasal sekolah, pasal kahwin..hee..kami semua bujang lagi..oppss terpromote pulak.. =D



Lepas ni aku nak siapkan RPT lagi..esok nak kena bagi kat cikgu-cikgu sivik...ok, cau dulu..bye!

Oh ya, pagi tadi sebelum perhimpunan bermula, kami sempat lagi bergambar.. :P




5 comments:

~aslizaahmad~ said...

hehehe. selamat kembali ke sekolah akak!

umie said...

umie merasa gak jadi cikgu thn 2000...hehehe...yg plg best jadi cikgu ERT yang x reti memasak...hahaha

AFIIA said...

huhuhuhuhuhu...besalah mood tengah oliday lagik!!!!
gudLap...slamat kembali ke skolah

Gee Jah Noor said...

~aslizaahmad~: hehe selamat2.. =D

umie: oo jadi cikgu ganti ek..hantam saja..jangan kantoi ngan murid je..he

AFIIA: memang mood masih mahu berholiday..hu..

Kuasai minda said...

Kesibukan seorang cikgu sudah bermula....

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...