My World

My World

Sunday, January 30, 2011

Tentang Rina Salleh Gadis Melayu 3 dan kisah bertemu beliau.. :)


Macammana nak start ni yek..aku bukannya pandai nak cerita pasal orang..cerita mengarut-ngarut pasal aku ada la.. :P

Tapi saja aku nak buat entry pasal Rina Salleh..dulu memang aku tak kenal dia..masa dia masuk Gadis Melayu 3 pun aku masih tak mengenali dia..tv kat kuarters ni dulu hanya dapat tengok tv3..masa tu tak pasang astro lagi..kesian betol..

Ada sekali tu ja aku tengok kat kampung masa dorang pergi bercamping..yang pakai baju askar tu..sekarang ni baru la tengok2 dia kat safiyya..

Aku tahu jugakla sikit-sikit pasal Rina Salleh sebab dia blogger jugak..aku pun baru ja aktif berblogging ni..ada jugak follow blog dia..tapi follow blog kawan2 dia dulu iaitu nadia bayu dan uyun yang merupakan blogger femes..rina pun blogger femes jugak..siap ada blogshop lagi..tapi kite lambat sikit tahu pasal die..maafkan saya rina.. :P

Kejadian bertemu dengan rina memang tak dirancang pun..masa aku turun kl haritu, aku dan ija gi sunway nak beli barang...pastu ija kata kat aku dia nak jumpa rina..tapi tak tahu lagi la bila..ada benda dorang nak discuss..aku kata kat ija best jugak kalau dapat jumpa rina..tapi mana la ada chance nak jumpa sebab aku kat kl pun 2 hari je..

Tup tup manager ija, kak zeq kata rina free malam tu..n boleh datang sunway..aku pun happy la..siap sep sep tangan kat ija.. :P

Thanks kak zeq, thanks rina sebab free time tu..hehe..n special thanks to ija..sebab ko la aku dapat jumpa rina.. :)

Masa mula-mula jumpa tu rina yang datang kat kitorang..masa tu tengah shopping2..pastu rina salam ngan ija n aku..rina ingat aku ni manager ija..sebab kak zeq takdak kat situ masa tu..aku pun kata eh bukan saya manager heliza..

Kitorang pun jalan-jalan dan decide tempat untuk makan sambil ija berbincang dengan rina..aku ni kira penyibuk jela kat situ..

First2 tengok rina tu, memang dalam hati aku, lemah lembut nya rina ni..sopan santun, berbudi bahasa..cantik..perfect lah! bak kata haziq dalam cerita syurga cinta tu.. =D

Pastu rina ni sangat friendly..aku ni kalau jumpa kawan-kawan ija tambah2 yang selebriti2, aku memang segan..tak reti nak bersembang..sebab aku ni jenis pendiam..dengan kawan rapat ja aku kuat bercakap..tapi bila ngan rina, aku rasa senang ja berborak ngan dia..

Masa ngah makan-makan tu, ija suka buat lawak..sapa yang kenal ija tahula perangai dia camna..so tak kering gusi la kitorang malam tu..asyik ketawa ja..sampai makanan pun lambat habis..

Rina pulak tak lokek nak share pengetahuan dia..rina banyak dijemput untuk memberi ceramah tentang penampilan diri..so dia cerita sedikit sebanyak tentang pengalaman dia..best la dengar pengalaman orang-orang yang hebat ni..

Aku banyak dengar diorang jela bersembang..kadang-kadang tu aku mencelah la jugak.. :P


rancak betol diorang berborak


Masa tengah makan-makan aku mendapat panggilan telefon daripada kawan aku..Cik Tqah..dia tanya aku kat sunway ke.. rupanya dia ternampak aku tapi tak sure betul ke aku..tu yang dia col untuk mengkompemkan..aku pun ajakla dia jumpa ija..memang dah lama sangat dia teringin nak jumpa ija..dan dapat la dia jumpa rina sekali..


semua buat gaya comel.. :P


Lepas je dinner tu, kitorang pun berjalan-jalan kat sunway..Sebenarnya, sebelum jumpa rina tu, aku, ija dan kak zeq dok mencari tutti frutti tak jumpa-jumpa..nak try jugak rasa tutti frutti sebab dok tengok orang tweet2 kat twitter pasal tutti frutti ni..so kebetulan rina ada kat situ, yang mana dia arif tempat kat sunway tu, kami pun suruh dia tunjukkan di mana tutti frutti yang dicari-cari itu..

Akhirnya dapat jugak menjejakkan kaki ke tutti frutti..apa lagi, ktorang pun terus lah menggodek2 tutti frutti tu..main hentam ambil je perisa2 aiskrim..yela tak pernah makan kan..


puas hatiku dapat merasa tutti frutti


Lepas pada itu, kami pun nak berangkat pulang..asalnya nak pegi main game..tapi banyak kedai kat sunway dah tutup..aku dan ija memang kaki game..contohnya macam daytona n bola keranjang..selalu je lawan kat ums dulu..siap gaduh2 lagi..gaduh2 manja jela..so, kitorang ajakla rina skali..mesti rina pelik kan, kitorang ajak main game..tapi rina sporting je..tu yang besh =D..tapi disebabkan kedai dah banyak tutup, tak jadila...terus pulang ke pangkal jalan...






Kitorang pun berpisah di tempat parking..on the way ke tempat parking tu sempat lagi bercerita kisah lawak..rina gelak gila bila dengar kisah ija sesat nak pergi midvalley..yang kat entry INI..

Pastu aku ada jumpa lagi dengan rina tau...aku ada bagitau dia pasal perjumpaan blogger..aku ajakla dia datang sekali..tapi dia tak dapat datang..sebab ada shooting Safiyya..tapi pada hari gathering blogger tu dia datang jugak..lepas je shooting dia terus datang..walaupun sekejap je dia datang tapi terharu dan tergaru lah jugak sebab terkejut tengok rina..hee..




Hope bebile nanti dapat jumpa lagi ngan rina..seronok dapat jumpa dan dengar cerita juara gadis melayu 3 ni.. thanks for that night.. =)

Sebenarnya belum habis lagi cerita aku..kitorang berjumpa lagi..cuba teka kat mana pulak?

-
-
-
-
-

Jeng jeng jeng...kitorang berjumpa kat langkawi..rina dan gadis melayu 3 lain turun langkawi semalam..

Aku takdela pakar sangat tempat-tempat kat langkawi ni...tapi tahu jugak la mana tempat makan yang besh..so malam semalam aku bawak rina dan gadis melayu pergi makan kat restaurant bamboo..betul2 tepi laut..angin sangatlah kuat masa makan kat sini..tu sebab ada kanvas di sekeliling kami..


tak banyak ambil gambar pun..(aku segan..hehe) dari kiri ibu rina, rina, diana, ustazah, siti, fatheen & aku..semua gadis melayu cantik2 belaka..


ni waktu petang semalam kat restoran Abe makan mee celup..


roomate gua bersama rina


malunya aku diapit gadis melayu..


Hari ni pulak rina dah nak pulang ke kl..tapi ibu rina, fatheen, diana, siti & ustazah belum pulang lagi..rina ada hal esok tu yang terpaksa balik awal..so tadi, aku gi jumpa rina lagi nak say bye2 kat die.. :P

Sian rina, flight delay pulak..dia nak balik awal tapi cuaca kat kl kurang baik, tu sebab flight delay..tapi ok ape, boleh minum-minum sambil borak-borak lagi kan..lepas ni tak tahu pulak bila boleh jumpa..anyway thanks ek rina belanja minum.. =D


rina manja-manja giteww...


Tadi rina datang ngan member dia..lily & jue..lily ni ada kedai online..dan mak dia buka kedai kat cenang..so aku dan ain gi singgah kedai lily lepas antar rina kat balai berlepas tadi..terbeli gak sehelai baju..heheh


gambar ni cantik tapi blur pulak..


ngan lily, rina & ain


tak sangka dapat beramah mesra ngan juara gadis melayu 3 ni.. :P


aku ada bagi something untuk rina sebagai kenang-kenangan..hope u like it.. :)




Papepun best sangat dapat jumpa rina dan rombongannya termasuk ibu rina, fatheen, diana, siti dan ustazah..kalau ada kot2 terkurang layanan kat langkawi ni gee mintak maaf ye rina..

Tak lupa gak untuk lily dan jue..pasni nak terjah kedai online lily..heheh

Oklah, sampai sini saja entry aku untuk kali ini..masa aku menulis entry ni rina dah sampai kat kl dah rasanya..untuk rina, gudluck dalam apa jua yang anda lakukan..terima kasih daun keladi..lain kali kita jumpa lagi..insyaAllah.. :)


9 comments:

cik mas said...

cantiknya rina.... :)

Cik Tqah said...

hohoho.. bunge tuh same cm gee bagi kt kami.. yeay..haha

anith chan said...

fuhh. cantik2 belaka :))

Siti Norlizawati said...

wahhhhh best nye dpt jupe ngn diorg... sy ant kat atas tu sy plg nk jupe ngn ija.. bile g jah leh bwk kite jupe ija nie hehhee.. tp b4 jupe ija kene la jupe g jah dulu :)

Call me, Eyka said...

pernah jumpa rina sekali time gathering last year. dia memang super cool and yes sgt sopan santun n lembut je cara dia ckp..hehe tapi x borak byk pun........byk tgkap gmbar je :P

ehhh teringin nya nk jumpa heliza! bila lah agak nya....sunway ni dh dekat sgt!

misrerama said...

besnye!bile la dapat jumpe heliza...wuwuwuwuuw

Liyana said...

cantik2 la semua nye.. :)

Unknown said...

cun melucun lah kak gee huhuhuhuh

MdmLily Lilo said...

akak!!
cewah..mai terjah kedai lily...hehe....

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...