My World

My World

Friday, October 15, 2010

Hamster ku beranak...

Pada tanggal 14.10.10, kemarin, yakni befday aku...aku dikejutkan dengan kelahiran anak hamster sebaik tiba di kampung...aku sampai kat umah dalam pukul 5 lebih..aku dah lama tak tengok hamster aku tu..so aku p la kat sangkar depa...ada dua ekor..sekor jantan (cik tan) n sekor betina (cik na)..haha nama xkretip langsung...biaq pi la...ni dia hamster aku...

cik tan & cik na

Masa nak tengok hamster aku tu, anak sedara aku kata hamster beranak lagi...aritu dah beranak dah 5ekor, tapi umur dorang tak panjang...pastu kemarin beranak lagi...dalam ati aku suburnye hamster aku ni...hehe..tapi hamster memang subur kan..kejap-kejap beranak...aku pon p la meninjau anak-anak cik tan n cik na ni...


isk isk keciknye la hai anak hamster ni...kemerah-merahan nampak abes isi-isi dalam badan tu...oh ye, ni ada 4 ekor je...sepatutnya 5 ekor..tapi sekor dah mati...n yang mati tu telah pun ditelan oleh bapanya...suke suki je makan anak..isk isk jangan la korang contohi ye..hamster je leh wat camtu...huhu...yang ni pon aku taktau la dapat hidup lama ke tak...tengok keadaan anak-anak hamster yang kecik ni macam susah ja depa nak hidup...harap-harap kali ni panjang umur sketla anak-anak hamster yang 4 ekor ni...

Hamster ni makanan peberet dia 1 ja..kuaci...lau aku bagi makanan lain, selera depa berkurang...bagi kuaci ja memang depa suka sangat...pastu aku saja beli makanan baru gak..petang kemarin aku p beli..sebab kuaci dah abes..so aku p beli kuaci n aku beli skali ngan biskut ijau ni...sebelum ni aku tak penah bagi depa makan lagi..sebab tak nampak pon biskut ni kat kedai hamster tu...kemarin aku nampak aku pon beli la...em boleh tahan jugak sedapnye...ehh bukan aku yang makan..aku tengok cik tan n cik na makan macam berselera ja...kena dengan selera depa la kot..so pasni bleh la bli lagi biskut ijau ni...


Awal-awal tahun ni aku dah beli dah 2 ekor hamster..tapi umur depa tak panjang...cik tan n cik na ni aku baru beli masa bulan puasa aritu...kira umur depa panjang jugakla ni...aku tinggalkan hamster ni kat kampung...kat langkawi susah pulak aku nak jaga...so kat kampung ni anak sedara aku la yang dok bela..dok bagi makan...bila aku balik ja baru aku mandikan cik tan n cik nani ...aku suka bagi mandi depa..baru nampak bersih n segar lepas dimandikan...tapi kesian tengok depa kesejukan selepas dimandikan..huhu...

ni cik na..buas dan ganas..

ni cik tan..jinak berbanding cik na

beza hamster jantan hamster betina leh tgk kt bulu..hamster jantan berbulu panjang...

ok, tu je cite pasal hamster aku...da... :P

No comments:

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...