My World

My World

Friday, August 26, 2011

Frustnyaaa...



Pagi ini..awal-awal lagi aku dah siap-siap..nak hantar mak aku ke Majlis Khatam Quran..lepas hantar mak aku, aku plan nak pergi bank tukar duit raya..lepas tu mak aku minta tolong pergi bank rakyat sekali..ada la urusan yang aku kena buat..aku pun ok, no problem..

Seawal 7.50 aku dah gerak pergi hantar mak aku dan kawan-kawannya sekali..Majlis Khatam Quran tu agak jauh jugak dari rumah aku..lepas dah hantar mak aku tu, aku pun ambil adik aku untuk menemani aku..mula-mula sekali kami ke bank islam..gaya nak masuk bank, pak guard tu kata kalau nak tukar duit dah tak boleh, dah habis..

Ok, aku dan adik aku pun meneruskan perjalanan ke CIMB bank pulak..aku suruh adik aku pergi tukar duit sebab aku nak mencari parking..dah dapat parking adik aku datang kat aku 'kak, duet habis dah..dah 3 hari lepas lagi..' aku pun kecewa jugak..tapi takpa, kita pi lagi 1 bank..maybank..kalau tak dak maybank, bank rakyat la pulak..

Sampai kat maybank, adik aku pun pergi menguruskan hal pertukaran duit..aku pulak ke bank rakyat yang bersebelahan maybank tu untuk selesaikan urusan mak aku..aku pun ambil number...

ni la number nya...


'Mak aih, 2040, sekarang baru 2010' aku bermonolog sendirian..aku pun tunggu jela dulu..pastu adik aku datang, dia dapat tukarkan duit..tapi tak semua..yang mana ada saja..syukurla daripada takda langsung kan...

Tunggu punya tunggu sampai 10.30, abang aku call, suruh ambil mak aku..number pada masa tu adalah 2023..so dalam 17 orang lagi..sempat kot aku pi ambil mak aku dulu then pergi bank rakyat balik..aku memecut laju kereta aku tu dan hantar adik aku dulu..kalau bawak adik aku sekali nanti tak muat kereta..

Oh ya, aku ada nak buat plan B..nak ambil nombor tiket baru..tapi..tapi..kaunter tiket tu dah tutup dah..so tak dapat amek nombor baru..ingat nak buat back up la..kalau terlepas nombor 2040..

Lepas ja hantar adik aku, aku pi ambil mak aku, pastu hantar mak aku kat rumah, pastu aku terus pi bank rakyat..aku pi sorang ja..dah tak bawak adik aku..masa awai-awai pagi tadi aku pi kereta tak la sebanyak yang aku pi kali ke-2 ni..MasyaAllah, nak cari parking pun susah..berkerumun kereta..akhirnya dapat la jugak parking..dah kunci kereta semua, aku pun berlari-lari anak ke bank rakyat..agak jauh tempat parking tu..

Dalam hati aku, minta-minta la masih sempat..bagi la nombor 2038 ke 2039 ke..janganla nombor 2040 lagi...tau tak apa yang terjadi?? sesampainya aku dekat pintu bank rakyat tu..jeng jeng jeng...

Luluhnya hati aku memandang nombor kat skrin tu..sob2..sadis, kuciwa semua ada..nombornya dah 2045..dah terlepas 5 nombor..aku dengan muka yang agak sebak, terus menuju ke kereta dan pulang ke rumah..rasa macam nak menyebai pun ada..dengan nak balik tu kereta banyak, jem nenas sungguh..pastu aku ingat bila dah sampai rumah nak cakap kat mak aku tak nak pi dah bank rakyat tu..tapi bila aku fikir urusan tu penting bagi mak aku..so aku tak jadi cakap camtu..aku cuma mengadu apa yang terjadi..dan aku cakap petang nanti aku pergi lagi..nak pergi naik motor la..senang sikit parking...

Tapi sekarang ni hujan pulak..so tengok keadaan nanti..lepas zohor kalau tak hujan aku naik motor, kalau hujan, naiklah kereta..harap-harap nanti urusan aku dipermudahkan..sebenarnya apa yang berlaku ni Allah nak uji kita..nak tengok tahap kesabaran kita..nak tengok macammana kita tangani emosi kita..Alhamdulillah pasal duit raya tu dah settle..walaupun kena pi sampai 3 bank akhirnya dapat jugak tukar..Pasal ke bank rakyat tu, apa-apa pun yang terjadi, aku kena sabar dan tabah..kalau kena tunggu berjam pun aku akan tunggu..so, chill.. :)




Sumber imej: google image & handset sendiri.. :D


No comments:

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...