My World

My World

Sunday, August 28, 2011

Shopping Raya..



jum pegi shopping raya...


MasyaAllah..ramainya orang shopping hari ni..maklumla lusa dah nak raya..aku shopping awal-awal lagi..cuma hari ni kena bawak adik ngan anak sedara pulak nak shopping..




Mula-mula kami ke tesco extra..yang baru bukak kat stargate tu..tapi tak menarik sangat kat situ..so kitorang tukar haluan ke alor star mall pulak..adik dan anak sedara aku nak membeli kasut..punyala lama nak mencari kasut yang berkenan di hati..bila dah berkenan tu harga lak over bajet..yang murah-murah tak cantik la pulak..biasa la tu..

Anak sedara aku ni memang berkenan sangat la kat kasut ni..tapi tak cukup pulak duit yang diberi mamanya..melihatkan muka dia yang sedih itu, aku kesian pulak..so aku menawarkan untuk tambah yang selebihnya..dia tak mau pulak..segan..so aku kata 'makndak tanya sekali ja ni, kalau takmau takpa' chewah macam garang pulak..saja ja gertak.. :D so dia dengan muka happy nya pun ambil la kasut itu..

Sebenarnya, ada cerita di sebalik kasut tu..mula-mula aku pun berkenan sangat kat kasut yang sama macam anak sedara aku nak tu..cuma aku berkenan putih..dia berkenan hitam..memang hampir terbeli dah..tapi tak jadi pulak sebab anak sedara aku pulak berkenan..bagi chance kat dia jela..lagipun aku ada dah kasut raya yang dikitar semula dari kasut keja yang jarang-jarang pakai.. :D

Lepas anak sedara aku dah test2 kasut tu & dah dapat saiz yang dikehendaki, kami pun menuju ke kaunter..nak bayaqla..tengok-tengok panjangnya barisan..so aku suruh anak sedara aku yang beratur, aku pi jalan-jalan tempat lain..hehe..




Aku beli apa hari ni? tak beli apa-apa pun..sebab kelmarin dan kelmarin dulu dah beli..kalau beli jugak, makan megi la bila dah start keja nanti..hihi

Ok, tu ja cerita aku..jum kita pi main masak-masak pulak.. :)


2 comments:

syazwani ab said...

tadi saya pun pergi shoping.
sumpah jemmmm, phewwww!

Gee Jah Noor said...

mmg kt mana2 pun mesti jemm nk dekat2 raya nih..

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...