My World

My World

Sunday, November 28, 2010

Gee Berdating dengan sape tu? Auwwww



Gee Jah berdating? ohh tak de maknanya..mana main dating-dating ni..ahaks...

Abes tu yang sebelah engkau tu sape?

Ha meh sini nak bagitau...kalau korang pandai korang teka la dulu..

Yang tengah berselera makan kuih siput itu la dia anak sedara aku a.k.a anak akak aku..kalau orang tengok macam boyfren aku pon ade kan..dengan misainye itu, matured la konon..baru ambik spm tahun ni...

Anak sedara aku ni dok taiping..sebab kenduri sepupu aku, kakak aku sekeluarga datang ke Kuala Muda, rumah maksu aku ni..

Sampai-sampai ja rumah maksu aku, orang-orang di situ suruh bawak mak aku pegi masjid tengok majlis akad nikah..

Masjid pulak berhadapan dengan laut..disebabkan aku tak pakai baju kurung aku lepak la depan laut ni dengan anak sedara aku...



Lepas selesai majlis akad nikah kami pon pulang bersama dengan anak dara dan anak teruna
dah sah menjadi suami isteri..tahniah!

Ha! aku nak imbas balik masa mula-mula nak bertolak...

Tengok kereta aku ni penuh dengan barang-barang..almaklumlah nak pegi tidur rumah kenduri..

Eh ternampak di situ huruf P..aku ni masih memegang lesen P ye..hujung tahun ni baru habis P..

Dan di situ terlihat teddy bear dan turtle yang cumel..mari kita zoom...

tu dia teddy bear hadiah konvo aku..telah diconteng oleh tuan yang memberi..

ini pon hadiah konvo..diberi oleh seseorang..hehe

Kalau korang perasan jugak, ada bunga telur dalam bonet itu myvi..bunga telur tu aku beli kat padang besar hari tu..ada entry kat SINI..aku terberkenan pulak bunga telur berbentuk buah epal ni.. kiut miut pulak...


Okeh, seterusnya aku nak bercerita semasa aku berada di rumah kenduri...

Malam kenduri tu, aku sekeluarga termasuk mak, kakak dan adik aku memang bertungkus lumus membantu apa-apa yang patut di dapur..memang sibuk lah..tak menang tangan..sebab malam tu ada marhaban dan persiapan lain seperti memasang tirai dan menghias bilik pengantin..


Selesai tugas di dapur, aku pon bermain-main la dengan budak kecik yang cumel ini...


Pada keesokan hari yakni masa hari kenduri, aku banyak jadi baby sitter je..dan membantu apa-apa yang patut...

Sorang, sorang aku kena mengasuh..hehe..besh jugak jaga budak-budak ni..

Baby yang bawah ni namanya Nur Qasdina..geram giler kat dia ni..comey betol..anak kepada sepupu aku..


mata boolat + bulu mata lentik..

dalam ati dia: tahu la ceq ni comey..banyak pulak tangkap gambar ceq..

Kemudian, si baby ni nak menyusu..aku pon susukan lah dia dengan botol susu dia tu..


Bila nak ada anak sendiri ni..hehe

anak-anak sedara aku pon menyibuk jugak nak bergambar...

dia nak minum susu lagi..

Seterusya baby lain pulak aku mengasuh..baby ni dia merangkak merata-rata di halaman rumah..so aku pon ambik lah dukung dia...

debab ini budak..lupa nak tanya dia nama apa..

penyebok2 yang turut nak bergambar..

Next adalah anak abang aku sendiri yang sampai pada hari kenduri..mak ayahnya nak p makan, so aku lah jadi baby sitter si akhyar auliya ni..

tengah moody ni..taknak tenyum..

dia nak makan kuih..mari kasi dia makan..

nyum nyum...cedapnye tuih ni...

hahak..makan sampai belemoih mulut..

Abes dah cerita pasal mengasuh..

Nak cerita pasal majlis kenduri pulak...

Ini dia penyibuk sudah datang..haha

posing di bilik pengantin

awat aku macam gedix kat gambar ni..tak sabar nak kawen ke??

ini dia khemah majlis kenduri ini..cantik jugak tema oren ni..

pengantin sudah sampai..cak kepong pang bunyi kompang

santapan pengantin bakal dimulakan..

Masuk kepada hantaran pulak..aku nak tunjuk antara hantaran-hantaran dari pihak lelaki yang telah memukau aku..kalau aku kahwin agak-agak dapat hantaran macam ni tak? ohh berangan sajalah gee jah oi..

ini beg jenama Polo..

wow ada handset dah jugak jam bonia..

Mak Aih ini barang-barang Estee Lauder yang confirm mahal nih..

Huh banyaknya gambar aku letak kat entry kali ni..penat gak nih..haha takpa, untuk blog punye pasal..

Masa tengah-tengah majlis tu sempat lagi aku sekeluarga pergi dekat laut..memang laut ni dekat sangat dengan rumah maksu aku..anak-anak sedara aku memang terloncat-loncat nak pegi laut ni..nak tak nak kena bawak jugak lah depa ni..

seronok la budak-budak ni dapat pegi laut..

ecece sempat lagi posing..

Begitulah cerita aku yang entah apa-apa..ok, cekian..bye!

No comments:

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...