My World

My World

Sunday, November 14, 2010

Kenapa Tak Bagitahu Awal-awal?


Berita yang sangat mengecewakan yang aku dapat tau pada pagi ini...sepatutnya besok dah boleh balik kampung..lepas abis sekolah..tapi tup tup pagi ni kat sekolah, semua pakat heboh dok kata selasa tak cuti..kena mai sekolah..atas arahan PPD..

Hmmm aku dah siap packing barang pon nak balik esok..napa la baru bagitau arini ari selasa kena mai sekolah..kan dah kecewa n tak bersemangat nak keja...haha..takdela sampai macam tu...aku ok je..cuma dalam ati ni dok pikiaq sok dah nak balik...tapi bila dah jadi camni kena balik selasa la, yakni sehari sebelom raya aji...

Ada cikgu-cikgu sekolah aku yang tau je berita ni terus gi amek CRK (cuti rehat khas)..depa tanya aku : 'gee tak amek crk ke?' aku jawab, takpela..bagi cikgu-cikgu yang ada hal yang nak kena rush n yang dok jauh2 amek crk tu..nanti saya amek, dorang takleh amek lak..' sebab crk ni terhad..takleh semua cikgu amek cuti...lau semua cikgu amek cuti, sapa nak mai sekolah? kan kan...

So takpela aku balik ari selasa pon..janji sampai umah dengan selamat..kira aku ni bersyukur la leh lagi beraya kat kampung..ada gak kawan-kawan aku yang dok kl yang tak balik beraya..contohnye cik Tqah ni..hehe...tapi kebanyakan orang tak sambut raya haji pon takpe kan..sebab raya haji tak semeriah raya puasa..tapi berlainan pulak kat kelantan..raya haji lebih meriah dari raya aldilfitri...

Memandangkan ari rabu ni dah nak raya haji, aku nak ucap awal2, selamat menyambut raya aidiladha @ raya korban @ raya haji..last but not least- pengorbanan amat diperlukan untuk mencapai kejayaan, walaupun kadang2 amat perit utk dilakukan.. ('',)

4 comments:

Tqah Nasir said...

alala.. ok la tuh..dpt gk blk dr kami..hihuhu

Gee Jah Noor said...

hehe..tu la pasal..sian ampa beraya kt perantauan..

Nuryani said...

kami pelajar nyh pon cuty se ary jew..=.=
huhuhu..

Gee Jah Noor said...

huhu lagi sian..sabo2..nk exam spm eh?

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...