My World

My World

Tuesday, December 14, 2010

Cikgu Gee Jah in da house...





Alamak sudah ternampak nama sebenar aku di name tag itu...

Sapa yang tak tahu lagi nama aku, ha yang korang nampak tu la nama aku..Fauziah..tapi orang panggil gee..@ jah..

Yang panggil gee ni kawan-kawan sekolah menengah, matrik, ums dan rakan sekerja..jah tu pulak nama panggilan kat kampung, family dan kawan sekolah rendah pun panggil jah..so aku gabungkan, jadi la gee jah..hehehe..

Aku skodeng laptop aku tadi terjumpak gambar-gambar yang entah hape-hape ni...semasa tengah keboringan kat bilik guru aku pun berposing di hadapan built in camera kat laptop aku ni..rugi je kalau tak guna camera ni kan...gunakanlah tanpa was-was..hehehe
















Ada yang tak percaya ke aku ni seorang guru? memandangkan perwatakan aku yang bukan macam guru kot..ha tolonglah percaya ya..ya ya ya..

Aku pun manusia biasa jugak..time enjoy kita enjoy lah..tak gitu..time kerja memang kena kerja lah..yang gambar-gambar aku ambik ni pun masa aku free, tak da kelas..time ada kelas tak kan la aku nak pergi posing dalam kelas..tak pasal-pasal kena panggil dengan pengetua nanti...ha...

Sekarang ni cuti sekolah..memang aku aktif berblog..nanti dah start sekolah, mungkin kurang sikit kot berblog..tapi aku akan cuba update sekerap-kerapnya jugak..malam-malam boleh je aku buat draft dulu...esok pagi tu boleh publish..hmmm gud idea..heheh

Pejam celik pejam celik ada lebih kurang 15 hari lagi nak start sekolah balik..cepatnya masa berlalu..

Apa-apa pun aku bersyukur sangat bekerja sebagai guru ni..banyak jugak masa terluang..kalau nak dibandingkan dengan orang yang kerja ofis lagi kesian kat depa..tapi jangan pulak sangka kerja cikgu ni mudah ye...try dulu baru korang rasa macam mana..dengan kerenah pelajar yang macam-macam, sangat menguji kesabaran..

Aku ada jugak dengar-dengar bahawasanya orang yang masuk hospital tanjung rambutan ada dari kalangan cikgu-cikgu..uiiii mintak simpang la..tak nak la jadi lagu tu kat aku..

Oleh yang demikian, aku berpendapatan memang patut pun guru ni diberi cuti lama dan waktu bekerja hanya separuh hari sahaja..he...tapi hujung minggu pun kadang-kadang kami bekerja..kelas tambahan, meeting bagai, hari sukan lagi, macam-macam lah..

So janganla memandang kerjaya guru ini sebagai kerja yang mudah...

Dengan itu, sekian sahaja dari gee jah in da house..daaa...


12 comments:

soffya cik bulan said...

betul gee, kita ni mmglah cikgu..tp kita ni orang jgk.bila ada time2 tu kita akn berpewatakan macam org bese2..tp kita msh thu ar etika2 kite nk kena jaga tu kan..

sama ar gee..pia suka webcam gni gk klo boring kt sek hari tu..ms praktikum..he..:)

gee, ija tknk jadi cikgu ek?dia konvo lain2 ngn gee kan? sm ngn pia kan?

mira syira said...

yehaa.. sy pon akn jadi ckgu jgk nanti.. skang stii study..


oklah ckgu.. selamat bercuti.. :)

follow me too =)
at : http://kukutanganku.blogspot.com

Gee Jah Noor said...

soffya cik bulan : ha betoi tu..etika tu tetap kita jaga.. bukan setakat webcam je, kamera nset pun kan kan..hehe..

ija pokus kt bisnes wat masa skang..dia konvo lewat setahun dari gee..sama ngan pia..11/10..pia pun konvo lebih kurang tarikh tu la kan..dia xjadi cikgu tp dia nak terlibat ngan ceramah2 motivasi, tulis buku..kira xnak lupekan bidang pendidikan la.. =)

Gee Jah Noor said...

syira : oo..bakal cikgu jgk ek...
welc0me to my club..hehe..
okeh, nt akak gi blog syira..rerajin stadi ye.. =)

zarra said...

zm sgt suke profession guru.. tahniah kak gee jah.. guru itu pkrjaan yg mulia..

jadi cikgu yg baik tw kak gee!!!


:)))

Gee Jah Noor said...

insyaAllah cik yaya..akak akan cuba jd cikgu terbaik..
semoga cik yaya pun berjaya dlm kerjaya nt ya.. :))

saggieda said...

salam ukhwah gee....Luv 2 read ur blog...mcm2 cerita ado.......KAK IEDA,dr dungun,trg.Minat jgk kat heliza yg shumel itu.Hope kita bleh follow 'mem'follow ya...!!!thanks dik.

Gee Jah Noor said...

w'slm..thanks kak ieda sudi baca blog yang entah apa-apa ni..okeh, nanti sy jenguk2 blog akak pulak.. =D

Cik TeN10 said...

wahhh!cikgu!..hee sesuai2~

Gee Jah Noor said...

ada nmpak ciri2 cikgu ek? hehe

soffya cik bulan said...

syg, kamu di tag...:)
http://empayarcikbulan.blogspot.com/2010/12/peace-contest-yo-wasssupp-wasssuppp-bro.html

Gee Jah Noor said...

dah pegi serang hendap..tq tag..nak juin jugak..hee

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...