My World

My World

Sunday, December 12, 2010

Cerita di wad kecemasan..





Balik je dari hospital terus update blog..huh bersemangat waja betol aku ni...walaupun di tengah pagi-pagi buta ini..tahniah untuk aku..hehe...

Apa yang terjadi tadi memang kelam kabut...aku yang tengah bersenang-lenang di dalam bilik dikejutkan oleh adik aku untuk bawak anak sedara aku (imran) ke hospital...dia dikhatankan tengahari tadi..

Siang tadi elok ja..dalam waktu maghrib, pendarahan mula berlaku dengan banyaknya..memang dah nak bawak pegi hospital dalam pukul 9..tapi darah berhenti pulak..

Tu yang aku merehatkan diri di dalam bilik..pastu masa nak dekat pukul 11, adik aku panggil aku suruh drive..imran bleeding balik..makin teruk pulak tu..banyak giler darah..kami pergi 2 biji kereta..kakak ipar aku ikut jugak sebab dia juruteknologi makmal kat hospital sultanah bahiyah..so kenal doktor-doktor kat sana...cepat sikit urusan..

Aku pun dengan pantas dan tangkas bersiap-siap dengan sarung tudung instant, dengan bedak pun tak pakai terus menaiki kereta..dah la lesen pun tarak..sebab aku p renew tadi..petang esok baru dapat lesen baru...

Ahhh hantam sajalah..tengah emergency ni..kalau kena tahan polis pandai la aku jawab..hehe..lagipun abang aku kat sebelah aku..dia tak dapat drive sebab pening..tengok banyak darah anak dia..haiyaaa, nasep aku tak pening.. :P

Sementara menunggu anak sedara aku diproses di dalam wad kecemasan tu, aku pun memproses gamba bersama anak sedara aku lagi sorang yang turut ikut ni..ikhwan...


berminyaknya muka ku...


kelebihan tudung instant, sarung je bila ada kecemasan..hehe


ikhwan ni abang kepada auliya, si budak nakal yang aku dok cerita dalam entry sebelum ni..


Akhirnya dalam pukul 12, imran pun keluar wad..aku pun ambil kereta aku dan seterusnya kami pun pulang..keadaan imran bertambah okay walaupun dia masih merengek-rengek menangis... Semoga dia cepat sembuh dan boleh menjalankan aktiviti harian seperti biasa (main internet hari-hari kat kedai aku)..hehehe..

Itu saja dari aku..sekian wassalam...

6 comments:

Anonymous said...

salam...huda terjah malam kat sini..sempat lagi menghupdate yer..betul2 semangat blogging ni..hehe..bagos2..itulah kelebihan tudung itu..tak perlu digosok..hehe..hope anak sedare tuh beroleh kesihatan seperti sedia kala :))


http://hudahazwani.blogspot.com/

Gee Jah Noor said...

w'slm huda..sempat aje..hehe..
senang bila ada tudung instant tu, main sarung je.. itulah, harap cepat sembuh..tak sangka teruk sampai macam ni berkhatan ni..

Namie Amir said...

tudung instant patt tukar nama jad tudung emergency..hehe..gge, kami dpt sek tunku abdul malik..7km saja dr rumah :-)

Gee Jah Noor said...

hehe betol3..pggil tdg emergency pulak..
waaa bestnye..ada jugak 'tunku' tu kan..tunku putra n tunku abd malik..hehe

misrerama said...

la....ciannye kat die.........

Gee Jah Noor said...

itu le..teruk jugak rupanya berkhatan ni..hee

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...