My World

My World

Monday, December 6, 2010

Cerita Lawak di Surabaya...


Macam-macam cerita lawak aku dan kawan-kawan aku semasa di Surabaya.. Aku cuba list kan cerita lawak yang aku ingat..

1) Sesampainya di airport Surabaya, kami terus mencari toilet..tapi gak jumpa lambang toiletnya..jalan punya jalan baru la nampak perkataan 'kamar kecil'..kami pun ketawa terbahak-bahak...kamar kecil rupanya..wakaka...

Lepas tu kat dalam kamar kecil tu ada penyambut tetamu tau..alaaa makcik cleaner tu.. dia kata 'silakan embak' siap bukakan pintu toiletnya..kami pun berbisik-bisik 'wahh bagus bangat servisnya di sini' hehehe..


signage anak panah tu menunjukkan kamar kecil


2) Masa makan malam kat warung Bethania, kat Kota Batu, aku hanya menahan ketawa melihat keletah kawan aku ni...haaiiyaa macam-macam lah ragamnya..


ija kata itu gigi barunya..hehe..nanas la tu..


3) Semasa di Hotel, aku dan kawan aku baru teringat yang kami tak bawak plug yg international tu..alaa yang plug orang guna kat luar negara tu..nak keluar sendiri-sendiri malas la pulak malam tu...so, kami memujuk rayu di kaunter mintak pinjam..hehe dapatla 1 je...tapi...isi biliknya 3 orang, plug ada 1 ja..

Adeh, berebut-rebut la dibuatnya..aku pun mengalah la bagi kawan aku guna dulu..untuk cas handphone nya... hakhak.. tengah malam tu baru aku update blog aku..yang PART 1 tu..


4) Hari ke 2 di Surabaya, pagi-pagi tu melawat ke Kusuma Agrowisata..ladang epal, strawberry, jambu, markisa, dan banyak haiwan-haiwan ternakan di situ.. kami jumpa beruk-beruk yang tengah kelaparan walaupon depa dah makan..

Yang lawaknya, kitorang ni macam tak pernah jumpa beruk ja..excited nak bagi beruk tu makan..kawan aku sorang ni, punya la baik hati, dia pegi bagi strawberry yang kami petik tu kat beruk-beruk tu.. Ya Allah, tak dapat la kami makan strawberry tu..kempunan aku..haha.. Bila dah habis strawberry, dia bagi pulak ferrero roche yang kami dapat masa dalam flight.. pemurah sungguh kawan aku ni..beruk tu apa lagi, terloncat-loncat mintak lagi ferrero roche tu..berebut-rebut la diorang..




5) Cuba tengok muka aku kat gambar bawah ni..




Ada ka patut kawan-kawan aku kata aku suntik botox disebabkan gambar ini..tahu la, dagu aku tu terbentuk elok je..jeles la tu..haha.. agaknya aku terlebih senyum kot tu yang menampakkan aku macam pakai botox.. boleh si ija ni tanya aku 'bila ko gi suntik botox weh?' wakaka aku gelak berdekah-dekah.. dia memang suke kenakan aku..macam-macam dia buli aku kat surabaya ni..sob sob.. :P


6) Hari ke 3, kitorang main merajuk-merajuk la pulak..takde koje la tu..haha..aku dah story kat entry INI


melajuk sebab tak diberi makan...hehe


Yang melawakkan lagi, lepas ja bershopping, kami terus menaiki bas..letak barang-barang yang di shopping, pastu nak turun bas balik nak pegi toilet sekejap.. masa nak turun tu geng-geng rombongan tanya kami nak ke mana...aku pun jawab la nak pegi kamar kecil..ada sorang makcik tu kata 'kamar kecil tu kena bayar..1000 rupiah..' aku dan kawan-kawan aku kata 'hah? 1000 rupiah? tak jadi la..satgi la pi masa kat kedai makan...'

Masa bas dah jalan aku pun tanya kawan aku.. 1000 rupiah tu berapa duet malaysiaa hah? sambil aku pun berkira-kira..pastu aku yang jawab sendiri.. laaaaaa weh.. 1000 rupiah baru dalam 30 sen...wakakakak berkiranya kita ni...gelak guling-guling...

Yang pegi shopping beratus-ratus ribu tu boleh la pulak..hahaha..memang kitorang dah pening-pening lalat dok kira duet indon.. tu la jadi gitu...hahaha


7) Malamnya tu kami bertukar hotel lagi ke Ibis Hotel..masa dalam bas, pemandu pelancong dok cerita pasal ibis hotel..tapi dia sebut Iblis hotel..aku pun tak kusyuk sangat masa dia cerita..dok melayan perasaan ja dalam bas...dan tersengguk-sengguk kemengantukan.. yang kawan aku pun sama la dok termenung, berangan ape ntah..dia pun update la status dia kat twitter dan facebook..katanya kami akan bermalam di Iblis hotel..penuh lah komen-komen di twitter dan fb nya tu...

Sesampainya di hotel, kami pun tengok la nama hotel tu...wakakakka..bukan iblis hotel..ibis hotel la..kawan aku seraya itu pun berkata 'abis la aku abisla aku...aku dah p bagitau kat semua orang kita tido kat iblis hotel..hahaha...' pastu dia pun membetulkan keadaan balik..bagitau balik kt twitter dan fb nya bukan iblis hotel tapi ibis hotel... hahaha..


ibis hotel okay!


8) Tibalah hari last di surabaya... ada orang tu nak sangat jadi ninja..hahaha..macam-macam gayanya..ada kat post INI


muka aku macam ketakutan je tu..hahaha


Berakhirlah percutian di Surabaya..memang besh lah (thumbs up)...tahun depan ada lagi ke bandung dan jakarta.. Jun 2011.. sapa-sapa yang berminat tu boleh lah bagitahu aku...

Ok, daaaa ('',)

7 comments:

.:QaseHana:. said...

nak ikot yg bulan 6 tu voley? hak3

Gee Jah Noor said...

boleh..nak daftar terus ke? hehe

Wirda Azurainie said...

haha. telata betul la kak.
kalau kamar besar tue ape plak? bilik mandi?

Gee Jah Noor said...

aah kamar besar bilik mandi kot..hehe

Kuasai Minda said...

Pengalaman perjalanan yang sangat menarik dan indah untuk dikenang. Moga persahabatan kalian terus berkekalan...

Gee Jah Noor said...

Kuasai minda: trima kasih.. =)

kinkcin said...

best nye dpt kwn dgn heliza.. ngee :D

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...