My World

My World

Tuesday, December 14, 2010

Saya Rindu Sabah


Rindu nya kat sabah..rindunya zaman stadi kat ums dulu..rindunya nak merempit ngan kawan..semuanya rindu lahh..sabah BEST sangat...


Walaupun aku baru saja pi sabah bulan 10 hari tu, tapi rasa macam nak pergi lagi..oh sabah, kenapa kau menggamit diriku untuk pergi ke sana lagi...


Aku teringat peristiwa-peristiwa bercuti kat pulau manukan, pulau sapi dan pulau mamutik..semuanya best..snorkeling bagai..siap ikan tu gigit-gigit kaki lagi...siap ada kawan aku yang hampir kelemasan..huhu macam-macam..serius malam ni rasa rindu sangat nak buat aktiviti-aktiviti tu semua..


ketika di pulau manukan


bersama sahabatku dira & sue


ni pergi ramai-ramai tahun lepas masa nak konvo


pulau yang cantik


dengan wahidah..


ini nak pergi bercuti di labuan, oh kelihatan di situ baju yang sama masa pergi pulau..he, baju feveret la katakan :P


di taman burung labuan


Walaupun aku bekerja di langkawi, tak sempat pun lagi nak snorkeling kat pulau payar yang orang kata sangat cantik tu...insyaAllah tahun depan nak pergi dengan geng wondergurlz yang tinggal berapa kerat je lagi tu...


Sapa yang tak tahu pasal geng wondergurlz, dan nak tahu boleh lah tengok kat SINI


Sabah tu besar bangat..tak semua tempat aku pegi..memang tak dapat pegi semua tempat pun walau dok 4 tahun kat sana..yang paling menyesal, aku tak pegi panjat gunung kinabalu dan water rafting..memang menyesal dowhh..


Mula-mula dah plan nak naik gunung kinabalu tu tapi disebabkan bayarannya yang tinggi jugak, tak jadi la naik..masa tu student ja, mana nak cekau duit..bergantung sepenuhnya kepada duit ptptn sahaja..sob2...


Tapi tak apa lah, yang penting dapat jugak melawat best fren kawan aku kat sepilok..bukan best fren aku ye..hehe..first time tengok orang hutan secara live..




Walaupun orang dok kata sabah tu jauh..tapi aku selalu ja balik kampung..setahun tu paling banyak 3 kali..aku kan terer bab cari tiket-tiket flight murah, apa lagi balik selalu lah..naik flight dari KK direct turun ke penang, baru 2 jam 45 minit..pastu tumpang kawan aku sampai sungai petani, pastu aku balik sendiri naik bas..tak sampai pun 5 jam perjalanan dari KK ke rumah aku.. lebih kurang drive dari alor setar ke kl sahaja..


Bila lagi aku nak p sabah ni..jum kawan-kawan kita p bercuti kat sabah..hehe...


InsyaAllah sampai jugak aku ke sana nanti..oklah, papai...


tempat lepak paling best di ums : ODEC



6 comments:

nOuRuL EyEdHa said...

eh, akk..mata ayaq abg kite kan, dlu study kat ums la..tp xtau amek ape..baru teringat. hahaha.
dlu mse die study kat sane lgi, soh die kem salam kat heliza, mesti dpt penangan katoq kat pale ni. hahahaha :D

Gee Jah Noor said...

nOuRuL EyEdHa: ooo awek abg nourul la ek yg stadi kt ums..bukan senang gak nak terserempak ngan heliza kt sana tu..melainkan 1 course senangla jumpak.. he

nOuRuL EyEdHa said...

aah..hahaha. memg padan muko den la kene katok palo..hahaha :D

Gee Jah Noor said...

hahaha..kesian die... ;P

nOuRuL EyEdHa said...

sob..sob..tsk...tsk.. (T.T) xkasi kawin ngn abg iter kang padan muke dia..haha

Gee Jah Noor said...

hehe jgn mcmtu..die tak bersalah dlm hal ni.. :P

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...