My World

My World

Sunday, December 12, 2010

Saya tak suka perokok..


Huh bikin panas ini tajuk..

Mintak maaf la kat sapa-sapa yang merokok tu..aku bukannya tak suka apa..tak suka bila asap rokok tu mai dekat aku..

Tengok jela gambar di bawah ni..masa ni kat airport surabaya..ada pokcik mana entah merokok dekat situ..so aku ngan kawan aku ni terpaksa tutup hidung dan lepas tu tak tahan sangat kami terus larik...




Orang yang menghisap rokok ni pun manusia biasa jugak..cuma nya aku ni allergic dengan asap rokok..kalau aku terhidu sikit je aku dah boleh jadi mengah...

So, untuk kebaikan aku jugak, aku kena la cari bakal suami yang tak merokok..ecece sempat lagi memberi statement sebegini kat sini..memang aku nak cari bakal suami yang tak merokok..kalau terjumpa dan terjodoh dengan lelaki yang tak merokok kan bagus...tapi kita tak tahu masa akan datang..aku pun tak tahu sapa jodoh aku...

Yang penting, aku kena la usaha cari yang tidak merokok..sebolehnya memang nak kahwin dengan orang yang tak merokok...semoga doa aku ini dimakbulkan...amin..

Ada sejarah dalam family aku tentang merokok ni...arwah ayah aku dulu perokok tegar..berpuluh tahun hisap rokok..sampaila satu tahap dia batuk yang tak berhenti dan teruk sangat, baru dia cuba berhenti..dan apakan daya, dah terlambat, paru-paru dia pun dah rosak..

Sampai ke penghujung hayat dia pun batuk tu tak hilang-hilang..itulah salah satu sebab aku tak nak mencari teman hidup yang merokok..taknak jadi macam arwah ayah aku ni..aku nak paru-paru dia bersih dari nikotin, tembakau dan sebagainya..

Aku gunakan kesempatan ni untuk mendoakan semoga ayah aku di tempatkan di kalangan orang beriman dan dirahmati rohnya..semoga dia bahagia di sana..amin...

Orang lelaki yang merokok tu jangan pulak takut nak mendekati aku..boleh ja kita berkawan..tapi make sure jangan merokok depan aku... Orait! settle masalah..hehe


8 comments:

Izzati Tatie said...

sye xsuke org perokok ! say no 2 drug ! ewh clap2,say no 2 smoker ! hehe

pwincess AJA said...

same la kita kak.xtahan bau rokok.
aja kalau bau,tewos cam pening-pening lalat.
xkeruan jadinya.say NO to ROKOK!heee

Gee Jah Noor said...

SitiNurIzzati: say no to drug too..hehe

pwincess AJA: hehe pening2 je ye..jangan pengsan ye.. =)

Anonymous said...

sy pn xsuke perokok..rimas..melekat bau ny...uishh

Gee Jah Noor said...

uish..melekat itu lagi bahaya tu..hehe

anne aziz said...

perokok bau hangett!

Gee Jah Noor said...

hehehe..dasat itu statement.. =D

atok said...

nampaknyer xdek jodoh la kite.hohoh

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...