My World

My World

Thursday, December 23, 2010

Mencari ketenangan dengan menikmati Prosperity Burger..hihi


Petang kelmarin, 22.12.12 angin aku kurang baik..hati aku asyik nak memberontak saja...ada saja yang tak kena..lepas tu pulak anak-anak sedara aku buat perangai time2 nak maghrib...

Diorang saja nak menguji kesabaran aku...mak aku sabar ja dengan mereka..tapi aku jadi kurang sabar pulak..memang terkeluar ayat pedas la dari mulut aku..lepas tu aku tak nak masuk campur dah..terus masuk bilik..kalau aku masuk campur lagi confirm semua nangis disebabkan aku..heh...

Pada sebelah malamnya, aku keluar dengan anak-anak sedara aku jugak..tapi bukan yang cari pasal la..memang aku dah plan nak belanja dorang dan adik aku..sebab dorang ni banyak membantu kat kedai aku..

Jadi yang tak mengikut tu aku cakap aku bungkus jela kat dorang...untuk memujuk balik yang kena marah ngan aku tu..he...

Ini la gambar-gambar kami di McD..


akhirnya dapat gak makan prosperity yang diidamkan..


ngan adik aku yang debab..he


rasa macam nak makan lagi la bila tengok gambar-gambar ni..aiyakkk


tudung merah = prosperity :P


2 orang yang suka buat perangai tinggal kat rumah.. =D


izwan yang kena paksa senyum


Yang si kecik izwan tu aku terpaksa bawak..he bukanla terpaksa..tapi memang kena bawak..sebab kalau tinggal di rumah memang dia akan cari pasal dengan abang-abangnnya...kuat gadoh ini budak..dan kuat nangis jugak...

Anak sedara aku ramai sangat..walaupun atas aku cuma seorang kakak dan 2 orang abang, tapi anak sedara aku dah nak mencecah 14 orang..bulan depan cukupla 14 orang..yang tinggal dengan mak aku ni 5 orang...sebenarnya rumah diorang belakang rumah aku ja..

Tapi diorang bukan duduk rumah diorang pun..hari-hari mai rumah aku dan tidur kat rumah aku..kecuali yang kakak 2 orang tu saja tidur rumah depa..kadang-kadang ja mai tidur rumah aku..

Memang happening sungguh la rumah aku..hari-hari ada saja pergaduhan..tak larat nak tahan telinga dengaq depa bertekak, bergaduh pastu menangis..sangat memerlukan tahap kesabaran yang tinggi untuk melayan kerenah mereka sebelum mereka dah jadi matang...

Apa-apapun, kalau diorang takdak memang sunyi jugak la..memang dah lumrah kehidupan, budak-budak ni kecik-kecik ja macamni..dah besar dah lain pulak situasinya...yang penting kesabaran perlu ada untuk mendidik mereka...aku pun banyak lagi kena belajar..sebab tu tak boleh kahwin lagi..he...

Ok, setakat itu sahaja..memang aku puas hati dapat makan prosperity burger semalam..hilang sikit rasa gundah di dada...ok, bye!


6 comments:

♥..cik_mas..♥ said...

geejah..nak burger jugak!!! awk ni comel..suke tgk muka awk.. :)

Gee Jah Noor said...

saya comel? uhuk2 salah orang ni... =D
nak berger ek? meh la kedah ni..sy belanja berger yang kt kampung sy ni..hehe

Tuan Din said...

Saya pun suka layan kerenah Anak2 buah...

Gee Jah Noor said...

baguslah.. =D

soffya cik bulan said...

gee..masih 0 lagi ke...
hehe, ada yg silap kot..

Gee Jah Noor said...

aah kosong je..nape ek..ada yg xkena ni..nt lah wat lain..

Post a Comment

Komen anda sangatlah bernilai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...